31 Ocak 2013 Perşembe

Ah Aşk SAHİBİ, Ah Saadet...

Ah Aşk SAHİBİ, Ah Saadet...



Ah Aşk SAHİBİ, Ah Saadet...
Aşkın cümlesinde virgül olmak,,, büyük saadet... 

AŞK: ÜÇ HARF BEŞ NOKTA 

Neden mi üç harf beş nokta. Çünkü aşk ya da ışk kelimesi ayn, şın ve sad harflerinden ve bu harflerin üzerindeki üç noktadan müteşekkilde ondan. 

Harflerle sınırlı, noktalarca sınırsız…Dur-durak bilmeyen, engel tanımayan. Girdiği her yerde baş tacı. Sultanlar sultanı, gönüller ilacı. Hükümranlığı ile dillere destan. Bütün canlar O’ndan, O’nunla, O’na hayran. Aşk deyince sarsılır âlem. Ne arş kalır, ne kürsî ne de levh u kalem. Serâpâ kaplamıştır her yanı. Görünen, görünmeyen ne varsa hepsine can. 

Cana can katan ölümsüzlük iksiri, tüm canlara cânân. En kutsal yasa, en büyük tasa ve en küçük; devâsâ. Aşk; hareketsiz sükun, sükunetsiz hareket. Aşk; kelimelere sığmayan bereket. Aşk; dibi görünmeyen bir derya. 

Yusuf’un güzelliğine tutulan Züleyha. Kimi zaman Ferhad, kimi zaman Şîrin, kimi zaman Mecnun ile Leylâ…Ne uzunluk, ne derinlik, ne de genişlik. Noktanın sonsuzluğu bu! Noktanın sonsuzluğu kadar AŞK, AŞK’ın sonsuzluğu kadar nokta. 

Her şey bir noktadan sudur eder, her şey bir noktada sükun bulur. Varını-yoğunu AŞK’a verdiren bir yoksulluk macerası bu! AŞK’ın hükmüne râm olan Aşk süvarilerin yolculuğu bu! Aşk’ın Hükümranlığı ile Aşk’ın kılavuzluğunda… 

Aşk geldi kan gibi, damarlarıma, derime doldu. 

Beni benden aldı, varlığımı sevgiliyle doldurdu. 

Vücudumun bütün cüzlerini dost kapladı. 

Benden bana kalan bir ad ancak. Ötesi hep O… 

Alıntı  
"Allahû Veliyyût-Tevfik"

  
"Ah Teslimiyet"
Gerek yok her sözü, laf ile beyana.. Bir bakış bin söz eder, bakıştan anlayana...
Hz. Mevlana
"AŞK"
Her türlü kemale erişi aşkta gören Mevlana'nın bütün eserleri aşka dairdir. Zira aşk hayatin aslidir, özüdür. Kainatın yaratılış sebebi aşktır. 'Sen olmasaydın bu gökleri yaratmazdım.' Kudsi hadisiyle; varlık alemlerinin yaratılmasındaki yegane maksadın, Cenab-i Hakkin Hazreti Peygambere duyduğu sevgi olduğu belirtilir. Mademki varlığın mayası aşktır, aşkın en ileri noktası olan Allah aşkı ve muhabbeti her şeyin üzerinde değere sahiptir. Mevlana bu düşünceden hareketle , binlerce beyitte ilahi aşkı söylemiştir. Onun aşka dair düşüncelerini dört grupta toplamak mümkündür. Akil ve aşk mukayesesi, aşkın üstünlüğü ve değeri, fanilere duyulan aşkın geçersizliği, aşktan nasibi olmayanların zavallılığı ...
Mana Padişahı Mevlana'ya göre akıl ve ilim, gayb aleminin gerçeklerini kavramada yetersizdir. Bunlar insanı bir noktaya kadar götürür, ancak hedefe ulaştıramaz. Fakat insan aşktan kanatlara sahipse , ilim ve aşkın hayal edemeyeceği kadar yücelir. Tıpkı miraç gecesi olduğu gibi. O kutlu gecede Hazreti Peygamber ve Cebrail gök katlarında yükselirken , Sidre-i Müntehaya gelince ; Cebrail "Bir parmak ucu daha ilerlersem , yanarım." diyerek kalmış, Hazret-i Peygamber ise Sidre'yi geçerek Cenab- Hakka yakınlığın son derecesine ulaşmıştır.Sidre-i Münteha denen yer ; gerek melek gerekse peygamber, bütün varlıkların ulaşabildiği son noktadır. Bir başka deyişle emr-i İlahiden başka her şeyin son bulduğu yerdir. Mutasavvıflar buradan hareketle , Cebrail'i beşer idrakin , ilim ve aklın sembolü , Hazret-i Peygamber'i ise gönül ve aşkın timsali olarak görürler. 

Hazret-i Mevlana bu hususa işaret eder : 
"Gerçi başlangıçta akil muallimdi. Sonra akil üstatken ona talebe olur. 
Akıl, Cebrail gibi ; ' Bir adım daha gitsem; bu kol, kanat yanar.
Sen bana bakma , yürü, geç ! Benim için daha ileri yer yok.' der. (Mesnevi,I/ 1112-14)

Bu yüzden Mevlana ; aşkı, her sufinin yaşaması gerekli bir hal olarak görür. Ona göre ancak aşkla sevgiliye, Hakk'a bağlanan gönül muteberdir. (Mesnevi,I / 1853). Cebrail gibi, akıl ile insan Allah'a ulaşamaz; yarı yolda kalır. İnsanla , Allah arası bir deniz mesafesi ise ; akıl bu denizde bir yüzücü, aşk ise bir gemidir. Yüzmek güzeldir ama uzun bir yolculuk için yeterli değildir. İnsan yüzerken yorulabilir, boğulabilir. Ama gemiye binen hedefine ulaşır. (Mesnevi IV/ 1423-27) 
Diğer taraftan yalnızca görünen zahiri ibadetle de Cenab-ı Hakka ulaşmak yorucu bir iştir. Binde bir kişiye nasip olur. Nitekim ; "Kıyamette namazları, oruçları, sadakaları getirip teraziye koyarlar. Fakat sevgiyi getirdikleri zaman , bu İlahi aşk teraziye sığmaz. Bu yüzden asıl olan aşktır. (Fihi Mafih, 325-326)
Bu aşkın mahiyeti ise sözle anlatılmaz, satırlara sığmaz . Ancak tadanlar bilir: 
Birisi sordu : 'Aşıklık nedir ?' Dedim ki : " Benim gibi olursan bilirsin !" (Mecalis-i Sab'a, 82)

Yüce Sultanın "Ben ol da bil!" sözü Cenab-ı Hakka ulaşma yolundaki , "bilmek, bulmak, olmak merhalelerinin son derecesinin aşk ile gerçekleştiğini ifade eder. İlim ve akıl ise sadece bilmeyi sağlar. Yine Mesnevide : 
"Aşk ; her ne şekilde açıklasam da, anlatsam da onu tarifte insan dilsiz kalır. 
Kalem, gerçi her şeyi yazar ama , aşka gelince başı döner. 
Akıl, aşkı anlatmada çamura batmış eşek gibidir. Aşkı ve aşıklığı yine aşk izah eder. 
Güneşe delil, yine güneştir. Sana delil lazımsa, güneşten yüzünü çevirme." (Mesnevi, I/ 117-121) beyitleriyle aşkın tarife sığmadığı söylenilirken , aklin acizliği bir kere daha dile getirilir. 

Aşk yüzünden elbisesi yırtılanın , hırstan ve ayıptan temizlendiğini, aşkın bütün hastalıkların hekimi, kibir ve azametin ilacı olduğunu, topraktan yaratılan bedenin aşkla yüceldiğini (Mesnevi, I/22-25) söyleyen Mevlana; insanların hırs, tamah, kibir, kıskançlık ve kin gibi kötü huylardan ancak İlahi aşk ile arındığını belirtmek ister. Toplumda İlahi sevgi ile manevi alemi tanıyanlar çoğunlukta olursa aksaklıklar düzelir, huzur hakim olur. Diğer yandan insanın dünyadaki geçimi için bir sanat öğrendiği gibi , ahireti kazanmak için de bir sanat öğrenmesi , bu din sanatının , kazancının da aşk olduğu öğütlenir. (Mesnevi, II/2618-27)
Mevlana ; 
"Anam aşk, babam aşk, 
Peygamberim aşk, Allahım aşk, 
Ben bir aşk çocuğuyum, 
Bu aleme aşkı ve sevgiyi söylemeye geldim."
sözleriyle aşkın dört hak mezhebin özü olduğunu belirtir. Buradan anlaşılan şudur ki , yalnızca dinin kurallarına uymakla yetinenler, dinin özünü tanımayıp , kabukta kalanlardır. Asil olan insanin ibadetlerine Allah aşkını katması, tam bir ihlas ve samimiyetle kulluk etmesidir. 

Hazret-i Mevlana, Allah aşkının dışındaki sevgilere aşk denemez ; 
"Aşk , renge ve kokuya bağlı olursa, o aşk değildir, kişiye bir utançtır." (Mesnevi,I/224)

"Faniye olan aşk ebedi değildir. Çünkü insan bu düzenin hükmüne , ebediliğe müsait değildir. 
Her an gönüle feyizler veren , goncadan daha taze olan , gözün ve ruhun safası olan İlahi aşk bakidir. 
Daima diri ve ebedi olana aşık ol, Sırrını o nura kavuştur. 
Onun aşkını iste, Çünkü bütün peygamberler, veliler bu aşkı , iksirin ta kendisi bildiler. 

"Bu aşka bende kabiliyet yok' deme. Kerem sahibinin ihsan etmediği bir nesne yoktur. (Mesnevi I /226-230)
"Külle aşık olanlar , cüz' e itibar etmez. Cüz' e meyleden , küllün isteyicisi değildir" (Mesnevi,I/ 2903) beytiyle Mevlana , Allah aşıklarının Cenab-ı Hak dışında , başka hiçbir şeye değer vermediğini, sevgisini fani unsurlara yöneltenin ise Allah aşkından yoksun olduğunu belirtir. Ancak bazen istisnai durumlar olabilir. İnsan faniye duyduğu aşkta kararlı, vefalı ve sadık ise , bu mecazi aşk onu gerçek sevgiye, ilahi aşka götürebilir : 
"Vehme, hevese aşık olan sadıksa ; bu mecaz onu hakikate götürür." (Mesnevi , I /2861)

Mecnun, Leyla'nın aşkıyla yola çıkmış, neticede Mevla'nın aşkına ulaşmıştır. 
Ama insanın ne mecazi, ne hakiki aşktan nasibi yoksa Hazret-i Mevlana , bunlara sert bir dille çatar: 
"Mademki aşık olmuyorsun, git yün ör, iplik eğir.
Yüz işin var, yüz renge boyanmışsın , yüz rengin var, yüz alacan...
Mademki kafatasında aşk şarabı yok, 
Var, geliri bol kişilerin mutfağında kase yala..."
(Rubailer,126)

"Her kim aşk ile yanıp tutuşmamışsa; o, uçmayan, kanatsız kuş gibidir." (Mesnevi,I/31)
Yaradılışın özünü ve insanın fani benliğinden yükselişini aşkta bulan Mevlana; aşksız geçen ömrü, ömür saymaz:
"Baht sana yar olur, yaver kesilirse;
Aşk, seninle işe güce girişir.
Aşksız ömrü hesaba sayma;
O sayıdan dışarda kalacaktır çünkü..."
(Mecali-i Saba 43)
 

Bir Tapınak Yazıtı

BİR TAPINAK YAZITI

Milattan 900 yıl önce, insanlar bir tapınağa aşağıdaki yazıyı asarak okurlar ve bayramlarını kutlarlardı:


►Gürültü patırtının ortasında sükûnetle dolaş; sessizliğin içinde huzur bulunduğunu unutma! 

►Başka türlü davranmak gerekmedikçe herkesle dost olmaya çalış! Sana bir kötülük yapıldığında, unut ve bağışla! Ama kimseye teslim olma! İçten ol!

►Telâşsız, kısa ve açık seçik konuş! Başkalarına da kulak ver! Aptal ve cahil oldukları zaman bile dinle onları! Çünkü, dünyada herkesin bir hikâyesi vardır.

►Yalnız planlarının değil, ne kadar küçük olursa olsun başarılarının da tadını çıkar! İşinle ilgilen! Seveceğin bir iş seçersen, hayatında bir an bile çalışmış ve yorulmuş olmazsın. İşini çok seveceksin!

►Olduğun gibi görün! Ve göründüğün gibi ol! Sevmediğin zaman, sever gibi yapma! Çevrene nasihatlerde bulun ama, hükmetme!

►İnsanların kusurlarını bulmaya çalışırsan, onları sevmeye zamanın kalmaz. Ve unutma ki, insanlığın yüz yıllardır öğrendikleri bir kumsaldaki kum tanecikleri değildir.

►Kaybetmeyi, ahlâksız bir kazanca tercih et! Birincisinin acısı bir an, ötekinin vicdan azabı bir ömür boyu sürer. Bazı idealler o kadar değerlidir ki, o yolda mağlup olman bile zafer sayılır. Bu dünyada bırakacağın en büyük miras dürüstlüktür. Yılların geçmesine öfkelenme!

►Rüzgârın yönünü değiştiremiyorsan yelkenlerini rüzgâra göre ayarla! Çünkü insanlar, karşılaştığın fırtınalarla değil, gemiyi limana getirip getirmediğinle ilgilenir. Ara sıra isyana yönelecek olsan da, hatırla ki insanları yargılamak imkânsızdır. Doğduğun zamanları hatırlar mısın? Sen ağlarken herkes sevinçle gülüyordu. Öyle bir ömür geçir ki, sen öldüğünde herkes ağlasın!

►Sabırlı, sevimli ve vefakâr ol! Eninde sonunda bütün servetin sensin. Görmeye çalış ki, bütün pisliğine ve kötülüğüne rağmen, dünya yine de insanoğlunun biricik güzel mekânıdır...

29 Ocak 2013 Salı

Değişime Direnci Nasıl Aşarız


Değişime Direnci Nasıl Aşarız

“Kalp hastalarına yaşama alışkanlıklarını değiştirmedikleri takdirde ölecekleri söylenmesine rağmen sadece yedi kalp hastasından biri davranışlarını değiştiriyor. Peki neden davranışlarını değiştirmiyorlar?”
Melih Arat

İnsanlar ve kurumlar değişime değişik şekillerde direnç gösteriyorlar. Harvard Üniversitesi profesörleri Robert Kegan ve Lisa Lahey, “Immunity to Change-Değişime Bağışıklık” isimli kitaplarında değişime direncin kaynaklarını açıklarken nasıl aşılacağına ilişkin yöntemleri de paylaşıyorlar.

Kitabın yazarları, zihinsel gelişimin ilginç bir analizini yapıyorlar. Zihinsel gelişimin üç aşaması bulunuyor. Birinci aşama sosyalleşmeyi öğrenen zihin. Sosyalleşmek son zamanda pozitif bir çağrışım içerse de kitapta olumsuz anlamda kullanılıyor. Bir insan yetişirken, belirli bir grubun parçası olmaya çalışır; bu süreç zihnin sosyalleşmesi olarak tanımlanır. Örneğin bir çetenin üyesi olmaya çalışan kişi, kendi kararlarını almak yerine, grubun kurallarına ve kararlarına kendini adapte eder. Trafikteki birçok sürücü küfreder; kibar bir insan araba sürmeyi öğrenerek aktif bir şoför olduğunda diğer şoförler gibi bir küfürbaza dönüşür. İnsanın zihni hiç farkında olmadan sosyalleşir.

Zihinsel gelişimin ikinci aşaması, kendi kararlarını alan zihin durumudur. Bu aşamada kişi bireyselleşir. Kişi kendinin lideri olur ve kendi gündemini kendisi belirler; problemlerini kendisi çözer. Dünyayı kendi bakış açısından görür ve diğer insanların da kendi bakış açısına uymasını bekler. Tipik otokratik liderler, bu zihinsel aşamanın iyi birer örneğidirler.

Zihinsel evrimin son aşaması, kendini dönüştüren zihin aşamasıdır. Bu aşamada kişi, liderliğin geleneksel kalıplarının ötesine giderek, çevresindekilerin itaatine değil, öğrenme ve gelişmesine odaklanır. Bu yeni lider, diğer insanların önünden giderek değil, bir pusula olarak yol gösterir. Bu üçüncü zihinsel aşamanın en önemli öğesi, çoklu bakış açısıdır. Birçok insan tüm yaşamlarını tek bir doğru olduğu düşüncesiyle harcar. Kendi fikirlerinizi savunmak doğrudur; yanlış olan kendi fikirlerinizi her zaman doğru olduğunu sanmaktır. Zihinsel evrimin üçüncü aşamasında kişi, çelişkili görülebilecek farklı görüş ve yaklaşımları kucaklamaktadır.

Yazarlar, değişime karşı bağışıklığı olan herkesin iki çeşit amacı olduğunu belirtmektedir: Görünen amaç ve gizli amaç. Görünen amaç, amacımız olarak ilan ettiğimiz şeydir. Gizli amaç ise, bizim içsel arzularımız ve bu içsel arzuları destekleyen varsayımlardır. İki amacın yanında değişime karşı duran üçüncü unsur davranışlardır. Yazarlar bu üçüncü unsur olan davranışı; bazen bir şeyi yapmak, bazen de yapmamak olarak tanımlıyor. Örneğin, çalışkan olmak isteyen bir öğrenci için ödev yapmamak, bir şeyi yapmamak durumuna örnek olabilir. Sigara içmek de aktif bir eylem olarak, bir şeyi yapmak durumuna örnektir.

Görünen amaç ve gizli amaç durumuna en güzel örnek, kilo vermekle ilgilidir. Kilo vermek isteyen kişinin değişime direnç davranışı, ya fazla yemek ya da ihtiyaç duymadığı anda yemek yemektir. Eğer kişi kilo vermek istiyorsa neden aksi yönde hareket etmektedir. Çünkü gizli bir gündemi ve amaçları vardır. Kişi enerjik olmak istemektedir. O zaman yemek yemelidir. Kişi eğlenmek istiyorsa, yemeği de eğlence olarak görüyorsa yemeğe devam eder. Kişi çekici olmakla ya da dış görünüşüyle ilgilenmiyorsa yine fazla yemeğe devam ederler. Eğer gizli amaçlarımız ve onları destekleyen varsayımları açıkça tartışabilirsek, görünen amaçlarımıza ulaşabiliriz.

Network Marketing İşimi Nasıl Büyütebilirim?

NETWORK MARKETİNG İŞİMİ NASIL BÜYÜTEBİLİRİM?

1. 1) Kontak Listesini Oluşturmak ve Kullanımı ile ilgili PÜF Noktalar:

BAŞARININ SIRRI
'İşinizi ne kadar çok insana gösterirseniz, doğal olarak o kadar çok insan size katılacaktır; ne kadar çok insanı katılmaya davet edersiniz, davet etmekte o kadar ustalaşırsınız. '
Diğer bir deyişle, mümkün olduğunca çok insana ulaşmanız gereklidir.

KONTAK LİSTESİNİN ANLAMI
NETWORK MARKETİNG işi insanlarla yapılan bir iştir. Bizler insanlara iş fırsatımızla yardımcı oluruz.
İşinizdeki en önemli sermayeniz kişisel kontak listenizdir.

KİŞİSEL KONTAK LİSTESİ = KAZANACAĞINIZ VE KAZANDIRACAĞINIZ BİNLERCE TL'dir.

1. 1. 1) Kontak Listesi Nasıl Yapılır ?
Kişisel kontak listeniz hem eski tanıdıklarınız hem de bu andan itibaren tanıyacaklarınızdan oluşacaktır.
Başlangıç için evinizdeki, işyerinizdeki bütün
Eski-Yeni fihristleri,
Organizerları,
Cep telefonlarını,
Notlarınızı,
Kartvizitlerinizi,
Resim albümleri,

Yıllıklarınızı önünüze toplayın. Ve Kontak Listesi yaparken elinizdeki herkesi listeleyin:

Tanıdığım akrabalar
- Anne tarafı
- Baba tarafı
- Eşimin akrabaları
- Arkadaşım ve tanıdıklarımın akrabaları

Güncel hayattan tanıdıklarım
- Yiyecek ve eşya mağazalarından
- Kuaför, fırın, kasap, gazete bayileri
- Doktor ve dişçiler
- Eczane ve sağlık mensupları
- Danışmanlar ve sigortacıla
- Tamirhaneler ve tamirciler

Üye olduğum kulüpler, organizasyonlar
- Spor arkadaşları, cemiyet arkadaşları,
- Hobilerimiz aynı olanlar,
- Resim, müzik, tiyatro, pul toplamak, kamping vs.

Okul, üniversite, staj ve askerlikten tanıdıklarım
-Okul ve okul çevresi arkadaşlarım
-Okul arkadaşlarımın aileleri
-Kurs arkadaşlarım
-Öğretmenler ve stajyerler
-Askerlik arkadaşlarım

Eşim ve çocuğum vasıtası ile tanıdığım kişiler
-Eşimin okul, staj ve iş çevresinden
-Eşimin sosyal faaliyetlerinden
-Eşimin arkadaşları
-Çocuklarımın öğretmenleri ve eğitmenleri
-Çocuklarımın arkadaşları ve tanıdıkları

Eski iş yerlerimden tanıdıklarım
-İş arkadaşlarım
-Müşteriler ve rakipler
-Üst ve alt kademedekiler
-Seminer, kurs ve staja katılanlar

Önemli olay ve günlerden tanıdıklarım
-Doğum günlerinden
-Jübilelerden
-Partilerden
-Düğünlerden
-Çocuk ve okul bayramlarından

Eski ve bugünkü komşularım
-Eski komşular ve arkadaşlar
-Bugünkü komşu ve arkadaşlar
-Emlakçı
-Komşu arsa sahibi ve kiracılar

Kısacası ÇEVRENİZDE NEFES ALIP VEREN HERKESİ LİSTELEYİN!

1. 1. 2) Neden HERKES olmalı ?
Elinizdeki bütün potansiyeli ancak böyle fark edebilirsiniz. Unutmayın DEV bir firma kuracaksınız ve bu kişiler sizin ORTAKLARINIZ!
1. 1. 3) Kontak Listesinde Hangi Bilgiler Olmalı?
İSİM SOYADI
TELEFONLARI
MESLEKLERİ
YAŞADIKLARI ŞEHİR
NOTLAR
TAKİP NOTLARI

2. 2) Kontak Listesinin Kullanımı:
Her gün en az Yarım saatinizi kontak listenizle uğraşarak ve kontak kurarak geçiriniz. Yaptığınız her telefon ve yüz yüze görüşmenizi anında not ediniz.

2. 2. 1) Kendinize bir KODLAMA SİSTEMİ kurun

ÖRNEK:
1: Reklam Yaptıklarınız.
2: 1:1 İş görüşmesi
3: Fırsat Toplantısı görenler
4: Seminer görenler
5: Kayıt olanlar
6: Kariyer Yapanlar
7: Directör Olanlar

UNUTMAYIN : Bizim işimiz tasnif işidir. Kodlama sistemi sayesinde kontaklarınızı tasnif edin! Siz yaşadıkça hayatınıza yeni insanlar girecektir. Bu kişileri listenize ekleyin. Her hafta listenizi baştan aşağı gözden geçirin ve kodlarını yenileyin ve tekrar tasnif edin.

ÖDEV
Kendi başarınız için bu bilgileri kullanarak bu gece en az 500 kişilik kişisel kontak listenizi yapın ve kendinizi güçlü hissedin.
1. 2. 2)Kontak Listesindeki Kişilerle Güncel Hayatınızda Nasıl Temasa Geçip, Neler Konuşacaksınız ?
Sır ÇOK KONUŞMAK değil, nerede DURACAĞINI bilmektir!

KONTAK KURARKEN KABUL EDECEĞİMİZ 2 KURAL
1. Kural : En iyimser beklentiniz bağlantı kurduğunuz her 10 kişiden sadece 1 veya 2sini Takım Üyesi olarak kaydetmeyi başarmak olmalı. Bu nedenle herkesi Takım Üyesi kayıt edemiyorsunuz diye üzülmeyin.
2. Kural : Sponsorluk bir ikna etme veya inandırma işi değil, daha çok tasnif etme işidir. Sponsorluk inci avcılığına benzer. Her 100 istiridyeden sadece 10 tanesinde inci vardır.

1. 3 ) İtirazlarla Baş Etme ve Geleceğe Yatırım Yapmak:
İtirazlarla başetmenin ilk kuralı itirazı iyi anlamak ve bu itirazlara fazlasıyla açık olmak.
İkinci kural 'itiraz evet diyebilmek için neden arayan birisinin sorularıdır. '

İtiraz: Karşı tarafın bir Takım üyesi olmak ya da malınızı satın almak konusunda negatif değil pozitif bir göstergedir.

1. 3. 1) İtiraz aşmada H. H. B. FORMÜLÜ:
Hemen hemen her itirazı aşmada kullanılabilecek bir formül vardır. Bu H. H. B. Formülüdür ve şöyle çalışır: Ne zaman ki size bir itiraz sunulursa bir soru ile cevap vererek ne demek istediğini anlamaya çalışın. Onun bu cevabı üzerine H. H. B. Formülünü uygulayın.

Örnek:
H. H. B ÖRNEĞİ 1
(Kişi): Zamanım yok.
(Siz): Zamanım yok derken bunu biraz açar mısınız?
(Kişi): Demek istediğim, iki işim, ailem ve arkadaşlarım tüm zamanımı alıyor ve buna benzer bir şeyi yapmaya zamanım yok.
(Siz): Gerçekten Hissettiklerinizi anlayabiliyorum! Ben de başlangıçta aynısınıHissetmiştim, ancak sonra Bulduğum, bu iş benim için birçok önemli olan şeyi yapmak konusunda zaman ayırmayı mümkün kılmakta. Burada elde edeceğiniz ekstra gelirle iki işe ihtiyacınız kalmayacak; ve belki gelecekte diğer iki işinizi bile bırakabilirsiniz.

H. H. B ÖRNEĞİ 2
(Kişi):Bu bir piramit işi ben yapmam!
(Siz): Piramit işi derken tam olarak ne demek istiyorsunuz?
(Kişi): Arkadaşlarımın sırtından para kazanmayı ve onların para kaybettiklerini görmek zorunda olduğumu kastediyorum.
(Siz): Gerçekten Hissettiklerinizi anlayabiliyorum! Başlangıçta ben de bu firmayla tanıştırıldığımda aynısını Hissetmiştim, ancak sonra Bulduğum, NETWORK MARKETİNG de büyük bir yatırıma bile izin vermemekte ve Takım üyesi gelecek aylar içerisinde aktiflik için yüklü miktarda puan kazanmaları gerekmemekte bu nedenle ihtiyaç duyacaklarından fazla malı sipariş etmemeleri konusunda uyarılmakta! Ayrıca herhangi birisi memnun kalmazsa istifa edebilir ve firma elindeki malları geri satın almakta.

H. H. B ÖRNEĞİ 3
(Kişi):Satış işinden hoşlanmadığım için ilgilenmiyorum!
(Siz): Daha önce yaptığınız işleri biliyorum bu nedenle Hissettiklerinizi anlayabiliyorum! Başlangıçta ben de bu firmayla tanıştırıldığımda aynısını Hissetmiştim, ancak sonra
Bulduğum, bu iş, satış işi değil. Ben bu işi başarabileceğinizi ve NETWORK MARKETİNG ile çok para kazanabileceğinizi biliyorum. Umarım bunu nasıl elde edebileceğinizi gelecekte size anlatabilirim.

1. 4 ) Başarılı İletişim Kurmanın Püf Noktaları:
a) TEMİZ VE UYGUN GİYİNİN.
b) DURUŞUNUZA DİKKAT EDİN!
Dik oturun, dik durun. Bu güven ve otoriteyi gösterir.
İlk yargıları sizin görünüşünüz ve duruşunuzun etkilediğinin farkında olun.
c) DOĞRU ŞEKİLDE EL SIKIŞIN!
d) GÖZ TEMASI KURUN!
Kendinden emin göz teması genellikle doğruluk ve güvenilirlik belirtir.
e)GÜLÜMSEYİN!
Hoş bir ruh haline, olumlu ve yaklaşılabilir olduğunuzu göstermek için gülümseyin. Olumlu bir davranışı göstermek için gülümseyin.
f)MESAJINIZA İNANIN!
Tutkulu ve inançlı konuşun!
Duygularınızın, konuşma tarzınızın, vücut dilinizin ve sesinizin doğal akışına izin verin.
Yapmacılıktan kaçının. Yoksa güvenilirliliğinizi kaybetme riskine girersiniz.
g)GÖRGÜLÜ OLUN!
İçtenlikle 'lütfen, teşekkür ederim, affedersiniz…'ifadelerini kullanın.
Diğer insanlara karşı saygınızı gösterin.
İyi huylu olmaya özen gösterin

Böylece etkin iletişim için doğru çevre yaratabilirsiniz. Bu sizin uyumlu olmanızı sağlar.

2) GÜNCEL HAYATINIZDA REKLAM YAPMAK !
Reklam yapmak işimizin TEMELİDİR. NETWORK MARKETİNG işinizi büyütmek istiyorsanız sürekli, düzenli, doğru ve kaliteli reklam yapmanız gerekir. Herkes aynı reklamı yapmasına rağmen çok farklı sonuçlar alınır. Yapılan davetlerin kabul oranı arasında çok ciddi uçurumlar oluşur. Burada yaratılan fark aslında sadece reklamın NASIL yapıldığı ile ilgilidir.

2. 1)NETWORK MARKETİNG Logolu Ürünlerin Güncel Hayatımızdaki Önemi !
Unutmayalım en iyi reklam görsellikle birleşendir. Bu yüzden güncel hayatınızda NETWORK MARKETİNG logolu ürünler kullanmak çok önemlidir. Çevrenizdeki kişiler Sizin NETWORK MARKETİNG ürünlerini içtiğinizi görürlerse veya rozetinizi, kartvizitliğinizde gördükçe size 'bu NETWORK MARKETİNG nedir?' diye soracaklar. İşte o anda sizin işiniz başlayacak. Birazdan öğreneceğiniz reklam yapma tekniklerini kullanarak onları meraklandırıp, ya bir toplantıya çağırabilirsiniz, yada birebir görüşme yapıp onları da NETWORK MARKETİNG’ci yapabilir ve işinizi büyütebilirsiniz.

2. 2) Reklam Yapmak ve Sunum Yapmak Arasındaki Farkı ANLAYIN!
NETWORK MARKETİNG sisteminin reklamını yaparken önemli olan bildiğin her şeyi anlatmak değil, karşındaki kişinin heyecanlanıp merak edeceği cümleleri kullanabilmektir. En önemli sır yapacağınız konuşmada nerede duracağınızı bilebilmektir. Reklam yapmanızın amacı merak uyandırmaktır.

Yapılan en büyük hatalar REKLAM ile SUNUM arasındaki farkın bilinmemesinden kaynaklanır. Ya sadece 3 dakikalık bilgi verirsiniz, yada ortamınız müsait ise 1 saatlik sunum yaparsınız ve adayınızı siteme kayıt edersiniz. Ayaküstü veya telefonda tüm bilgileri verirseniz, daha ilk görüşmenizde ben anladım deyip, sizin asıl önemli fırsat toplantınıza gelmeyecektir. Reklam ile Sunum arasında büyük bir KARADELİK vardır ve durmayı bilmezseniz adaylarınızı tek tek yutar.

Reklamın asıl amacı merak ettirmek olduğu için doğru cümleleri kullanıp susmak çok önemlidir.
Düşünsenize televizyonlarda her gün yapılan reklamlarda hiç detay veriliyor mu?. Amaçları sadece bizim meraklanıp o ürünü marketlerden almamızı sağlamak o kadar. Ancak o ürüne ulaştığımızda ürünü tam olarak anlayabiliyoruz.

Bizimde reklam yaparken amacımız ya onları bir fırsat toplantısına getirmek, yada birebir görüşme için randevu almak olmalı. İyi bir reklam yapabilmek için reklam yaptığınız andaki ruh halinizin pozitif olması gerekmektedir. Unutmayın siz mutlu ve pozitif değilseniz karşınızdaki kişiyi de etkileyemezseniz.

PÜF NOKTA
Sohbetiniz esnasında işinizden bahsedebilmek için fırsat kollayın. Yani karşı tarafa ‘ne iş yapıyorsunuz?’ veya ‘hangi firma ile çalışıyorsunuz?’ gibi soruları sordurabilmelisiniz. Bunu sorduklarında şunu söyleyin: ‘Ben Dünya’da benzeri olmayan bir ürün sisteminin pazarlama ağını kuruyorum. ’ Gerçekte benim yaptığımı yapacak olursanız iyi para kazanabileceğinizi düşünüyorum. Bu günlerde 45dk gibi bir zamanınız varsa, bunu size anlatmak isterim. Bunu çok ilginç bulacağınızı düşünüyorum.

Bir randevu alın yada almayın sohbetinizi pozitif bir notla bitirin ve kartvizitinizi vererek şunu söyleyin. ‘Gelecek Çarşamba görüşmeyi umut ediyorum. Ve ya eğer çok iyi bir ek kazanç elde etme konusunda karar verirseniz lütfen beni arayın. ’

2. 3) Reklam Yapma Teknikleri
2. 3. 1) Tanıdıklarınız İle Kontak Kurmak !
Kontak kurarken temel amacınız fırsatınızı karşı tarafa anlatabilmeniz için size gerekli olan zamanı ayırıp, bir araya gelmeniz konusunda onda yeterince ilgi uyandırmaktır. Kesinlikle her şeyi o anda anlatmaya çalışmamalısınız; sadece sizi dinlemek üzere bir araya gelebilmeniz için randevulaşmaya çalışın. Buna özellikle telefon kontaklarında dikkat edin.

2. 3. 2) Toplantıya Davet
Güncel hayatta insanlar birbirleriyle karşılaştıklarında klişeleşmiş cümleler kullanırlar. Biz ise reklama başarılı başlamak için dikkat çekecek cümleler kullanacağız.

REKLAM SPOTLARI:
NETWORK MARKETİNG şirketinin yapısı, şirketin hedefleri,
NETWORK MARKETİNG ürünlerinin kalitesi,
NETWORK MARKETİNG de kariyerinizin sonunun olmadığını ve kimse tarafından engellenmediğinizi
NETWORK MARKETİNG da yaptıklarınızı miras bırakabileceğiniz,
NETWORK MARKETİNG ’da sizin başarınızın başkaları içinde önemli olması
NETWORK MARKETİNG ’daki eğitim desteği, ve ücretsiz eğitimler
NETWORK MARKETİNG ‘da ürünlere verilen para iade garantisi,
NETWORK MARKETİNG ile kendi işine sahip olmanın avantajları,
NETWORK MARKETİNG ın yaptığı her 100 dolar cironun 70 dolarını dağıtıyor olması,
NETWORK MARKETİNG ile % 70 lik kara sıfır riskle ortak olunabilmesi

Kullanabileceğiniz harika reklam spotlarıdır. Yaratıcılığınızı kullanarak bunlara eklemeler yapabilirsiniz ancak yaptığınız reklamların detaysız ve kısa olması merak uyandırması açısından önemlidir. Unutmayın: 'En İyi Reklam En Çok Merak Ettirendir!' İyi bir reklam için yerinde susmayı becerebilmelisiniz.

ÖRNEK 1:
ADAY : Selam ne haber?
NETWORK MARKETİNG cı. . . : Bugünlerde çok iyiyim.
ADAY : Hayırdır?
NETWORK MARKETİNG : Hayatımı tamamen değiştirecek bir şirketle ile çalışmaya başladım.
ADAY : Nasıl bir şirket ki bu bu kadar mutlusun?
NETWORK MARKETİNG : Hayatımdaki bir çok problemi bu şirketle çözeceğim, o kadar hızlı kariyer yapıyorum ki buna ben bile şaştım.
ADAY : Nasıl bir şirket bu?
NETWORK MARKETİNG : NETWORK MARKETİNG kazançlı bir network marketing sistemi.
ADAY : Nasıl yani?
NETWORK MARKETİNG : Sistemi kullanan herkese sınırsız gelir kazanabilme şansını sunuyorlar. Çalışanlarının mutluluğu onlar için ilk planda. Öyle bir şirket ki ne zaman emekli olacağıma ben karar verebiliyorum. Hatta çalışma hayatım boyunca elde ettiğim her şeyi miras bile bırakabiliyorum. Şirket yaptığı cironun % 70 ini beraber çalıştıkları kişilere geri dağıtıyor. Ben bu işi bularak hayatımın fırsatını yakaladığımın farkındayım ve sevdiğim herkese de bu fırsattan bahsediyorum. Çünkü biliyorum ki benim hayatımı değiştirebileceğim gibi sende değiştirebilirsin.
ADAY : Nasıl yani biraz detay anlatsana ?
NETWORK MARKETİNG : hayatımı değiştirecek kadar güçlü bir işi böyle ayak üstü anlatacağımı sanmıyorsun her halde. Bizim senin gibi sevdiğimiz dostlarımız hazırladığımız bir şirket tanıtım toplantımız var……. gün ve …………su saatte ……. şurada. İstersen seninde bu toplantıya katılmanı sağlayabilirim.
ADAY : Olabilir.
NETWORK MARKETİNG : Harika senin için bir rezervasyon yaptırıp gelmeni sağlayacağım. Görüşmeye gelirken yanında mutlaka bir ajanda ve kalem getir çünkü not tutman gereken yerler olacak. 15 dakika erken gelirsen süper olur, böylece sana önlerden güzel bir yer tutabiliriz.

ÖRNEK 2:
NETWORK MARKETİNG ci…: Merhaba Ahmet ben ……, nasılsın?
ADAY: İyiyiyim sağol, ya sen?
NETWORK MARKETİNG : Süperim ! Ahmet seni arama nedenim yakın zamanda ilginç bir işe başlamış olmam. Biliyorum çok yoğun bir programın var ve aynı zamanda çok başarılı bir iş adamısın. Bu işe bir göz atmak isteyebileceğini düşündüm. Acaba seninle bir yarım saat geçirip bunu sana gösterebilir miyim? Gelecek Salı veya Perşembe bana uygun, bunlardan birisi sana da uyar mı?

PÜF NOKTA
Hep telefonda bilgi aktarma güdüsüne karşı direnin. Eğer kontak kurduğunuz kişi size ‘çok ilginç görünüyor, bana biraz bilgi verebilir misin’ derse, söylemeniz gereken:
'Evet tabii ki verebilirim! Benim istediğim yarım saat seninle bir araya gelebilmek, Çünkü sana telefonda tasvir edebileceğimden daha iyi fikir verebilecek bir takım fotoğraf ve sunular yanımda bulunmakta. '

Eğer merak karşısında kendinizi tutamayıp bilgi vermeye devam ederseniz ulu orta bir yerde veya telefonda kendinizi iş anlatırken bulur ve karşınızdaki kişinin sizi veya anlattığınız önemli iş fırsatını anlama ihtimalini istemeden azaltmış olursunuz.

Susmak konuşmaktan zordur. Ama NETWORK MARKETİNG ’de başarılı olmak için susmayı başarmanız gerekir. Ayaküstü dahi olsa işinizle ilgili kısa reklam cümleleri sarfedip sustuğunuzda 1-1 iş görüşmesi için gerekli davet ortamını yakalamış olursunuz. Davet ettiğiniz insanın bir iş görüşmesine geldiğini, bu iş görüşmesinin süresini, sizin fedakarlık yapıp zamanınızda feragat ederek ona bir fırsat sunacağınızı ve bu fırsatın çok az da olsa içeriğini bilmesi ve detayını merak ediyor olması gerekir.

Unutmayın ki, başarınızın %15’i ne söylediğinize ve %85’i nasıl söylediğinize bağlıdır. Ses tonunuz iş fırsatınızın gücünü yansıtacak bir heyecanı taşıdığından emin olun. İnsanları mesajınızı dinlemeleri için ikna ederken heyecanınızın gücünü hissettirebilmeniz onu bilgi bombardımanına tutturmaktan daha etkilidir.

2. 3. 3) 1:1 Görüşme için Randevu almak:
ÖRNEK:3
ADAY : Selam ne haber
NETWORK MARKETİNG : Bugünlerde çok iyiyim.
ADAY : Hayırdır?
NETWORK MARKETİNG : Hayatımda ilk defa sağlığımı korurken üste para kazanabiliyorum.
ADAY : Nasıl yani?
NETWORK MARKETİNG cı : Düşünsene besin tamamlayıcılarımı NETWORK MARKETİNG'den alıyorum ve bu bana para kazandırıyor.
ADAY : NETWORK MARKETİNG da ne?
NETWORK MARKETİNG : NETWORK MARKETİNG kazançlı bir ticaret sistemi.
ADAY : Nasıl yani?
NETWORK MARKETİNG : NETWORK MARKETİNG son derece akıllıca dizayn edilmiş bir network sistemi. Alışveriş yapan tüm müşterileri için çok özel bir fırsat sunuyor. Burası tüm mağazalardan farklı bir anlayışla çalışıyor. Internet üzerinden bir ticaret ağı, bu yüzdende yüksek giderleri yok. Reklamda yapmıyor. Normalde diğer firmaların bunlara harcadığı paraları NETWORK MARKETİNG özel bir BONUS SİSTEMİ ile müşterilerine geri dağıtıyor.
ADAY : Nasıl yani biraz detay anlatsana ?
NETWORK MARKETİNG : Seve seve ama bunu ayaküstü yapmam mümkün değil. Seninle sakin bir ortamda 45 dakika bu konuya konsantre olmamız lazım. Yarın akşam saat 20:15'de yada bu akşam saat 20:45'de olabilir. Senin için hangisi uygun?

Unutmayın! Kimseye ısrar etmeyin. Lütfen, bir an düşünün: Çok iyi bir fırsatımız var elimizde ama ısrar ediyoruz gelsin diye bu biraz mantıksız olmaz mı? Biz fırsatı sunarız eğer o an için gelmezse, olsun nasıl olsa onunla daha çok görüşeceğiz. Reklam yapmaya devam ederiz. Bir gün mutlaka fırsatı incelemek isteyecektir.

2. 4. 1) Tanımadığımız Kişilerle Kontak Kurmak:
Peki tanımadığımız insanlarla karşılaştığımızda fırsatımızla ilgilenip ilgilenmediklerini anlayabilmek için ne söylemeli? Bu en tecrübeli danışmanlar için bile üzerinde itina ile uygulama yapmaları gereken bir konu.
Uzun vadeli başarınız tanıdıklarınız dışında tanımadıklarınızla kontak kurmayı başarmanıza bağlıdır. Bir süre sonra öyle bir an gelecek ki büyümeniz tanımadıklarınıza fırsatınızı sunabilmenize bağlı olacaktır.
İnsanlarla konuşurken kullanabileceğiniz bir metot vardır. Bu metodun adı A. İ. G. M metodudur.

2. 4. 2) Tanımadığımız kişilerle kontak kurarken A. İ. G. M METODU
Birisiyle konuşurken şu konularda soru sorun:
AİLE: (Evli mi?, Çocukları var mı? Nereli?)
İŞ : ( Geçimini sağlamak için ne iş yapıyorsun? Ne zamandır bu işi yapıyorsun? Memnun musun? (son olarak)
GENEL : (İş dışı neler yapıyorsun?). Yüksek ilgi ve alaka ile dinledikten sonra siz şu anda mesajınızı karşı tarafa iletmeye hazırsınız.
MESAJ : (Sohbetinizde mesajınızı iletebilmek için bu anda öyle şeyler söylemelisiniz ki karşı taraf size cevap olarak ‘NEDİR BU İŞ ?’ ya da ‘NASIL’ ya da ‘BİRAZ BİLGİ VERİRMİSİN ?. ’ gibi soruları sordurmalı.

Eğer bu soruları sordurmak üzere söyleyeceğiniz şey başta karşınızdaki kişinin size anlattığı konuları içerirse daha iyi olur.

A. İ. G. M. MESAJ ÖNCESİ SORU ÖRNEKLERİ
‘Ahmet bey sizin için çok iyi olabileceğini sandığım bir fırsatla karşılaştım. ’
‘Benim yaptığım işte çok başarılı olurdunuz. ’
Size ailenize daha fazla zaman ayırmanıza yardımcı olabilecek bir yol gösterebilsem, ilgilenir miydiniz?
Karşı tarafın bunlara NEDİR BU? veya NASIL? veya BİRAZ BİLGİ VEREBİLİR MİSİNİZ? Cümleleri ile cevap verdiğin an randevulaşabileceğiniz andır.

Bu noktada şunlara söyleyerek randevulaşabilirsiniz:
Şu anda bunu size anlatabilecek zamanım gerçekten yok ancak bir yarım saat ayırırsanız, mesela Salı veya Perşembe günü, eminim ki ilginizi çekecektir.

2. 4. 3)Davetiye Vermenin Önemi ve Tekniği :
Kısa ve etkileyici bir reklamın ardından daha fazla bilgi vermeyip adayınızı bir temel eğitim seminerine davet etmeniz işi sinerjik bir ortamda her türlü detayıyla sistematik bir şekilde inceleyebilmesini sağlar. Siz seminerde misafirinizin yanında oturup bak nasıl bir şirketle çalışıyorum gördün mü? edasıyla başınızı sallayarak semineri dinler ve yorulmadan işinizi yapmanın tadını çıkartırken, o sizin daha önce anlattığınız her şeyi seminerde hissederek yaşar. Bu yüzden seminerler çok kuvvetlidir. Winston Churchill in sözünü unutmayın 'tüm zaferlerimi kalabalık toplantılarda kazandım'.

Seminerin yerinden, başlangıç saatinden, süresinden ve içeriğindeki bölümlerden kısacık bahsettikten sonra çantanızdan 1 adet 'Davetiye' çıkartıp doldurmaya başlayın. Davetiyeyi muhakkak imzalatın. Davetiye imzalatmak ve vermek resmiyet açısından önemlidir.

Vermiş olduğunuz davetiyeyi yanında getirmesini, kıyafetine dikkat etmesi gerektiğini, başlangıç saatinden 15-20 dakika önce gelmesini, onu bekliyor olacağınızı, yanında kağıt kalem getirmesi gerektiğini, kapıda seminere giriş için belli bir ücret ödeyeceğini (varsa), seminere gelişiyle ilgili bir problem olursa davetiye üzerindeki telefon numaranızdan sizi araması gerektiğini, işe başlangıçla ilgili tüm detayları seminerde bilgilendikten sonra onunla seminer çıkışında konuşacağınızı sıkı sıkı tembihleyin ve görüşmeyi kapatın.
Başarılı bir görüşmeden sonra meraklanmış adayınızla aynı mekanda bulunmanız onun sorular sormasına sebep olacaktır. Cevaplamasanız kaba gözükeceğiniz, ayaküstü cevaplarsanızda adayınızın içindeki merakın ve heyecanın bitmesine sebep olabilecek sorulara maruz kalmamak için teşekkür edip mekanı terk edin.

İyi bir görüşme ancak çok pratikle olur. Her bölümü önceden hazırlayıp çalışmanız başarı ortalamanızı arttıracaktır. Networkte insanların hayır demesinden daha önemli olan şey istatistiklerdir. Birileri size muhakkak evet diyecektir. Kaç kişiyle görüştüğünüzde kaç tane evet duyuyorsanız o sayıya odaklanmanız gerekir. Başlangıçta size evet diyen kişi sayısı belkide sadece görüştüğünüz 10 kişide 2 kişi olacaktır. Demek 2 tane yeni ekip arkadaşı edinebilmem için 10 kişiyle daha görüşmem gerekiyor diye düşünürseniz, hayır diyen 8 kişiye takılmadan sayılara ve istatistiklere kilitlenip makine gibi görüşme yapmaya devam ederseniz NETWORK MARKETİNG ile sizi kimse tutamaz.

Siz görüşmeler yaptıkça, tecrübelendikçe bu ortalama 10 da 3 belkide 4 olacaktır. Hayatınızda bir şeyler değiştikçe belkide görüştüğünüz kişilerden çok daha fazlası sizinle çalışmaya, sizi takip etmeye başlayacak, daha az yorularak daha büyük işler yapacaksınızdır.

İşte bu aşamaya geldiğinizde yaptığınız birebir iş görüşmelerini anlamayanlara kızmadan, anlayan her yeni kişiyle tekrar tekrar heyecanlanarak, keyif içinde yapmanın tadını çıkartacaksanız. İşinizi yaparken, insanların içini görmeyi ve duygularınızın efendisi olmayı öğrenip hayatı keşfedeceksiniz.

Yaşadığınız şehirde NETWORK MARKETİNG temel eğitim semineri yoksa NETWORK MARKETİNG merkezinden elde edeceğiniz yazılı ve görsel malzemeyle harika sunumlar yapabilirsiniz.

NOT: SUNUM MATERYALLERİNİZ YANINIZDA VE UYGUN ORTAM VARSA O ANDA DA KONUYU ORADA ANLATMAYI TEKLİF EDEBİLİRSİNİZ.

3 ) Fırsat Toplantıları:
Bu konuyu 2 bölüme ayırarak inceleyeceğiz.
1) Toplantı içi davranış modelleri
2) Konuşmacılık sanatı

3. 1)Toplantı İçi Davranış Modelleri:
Bütün bir hafta boyunca yapılacak toplantı için hazırlandık. Bu işi çok iyi yapabileceğine inandığımız hayatını değiştirebileceğini düşündüğümüz kişileri toplantıya davet ettik. Toplantının kusursuz geçmesi için çok özen göstermemiz gerekir.
Oraya gelen kişilerin bir kısmının ön yargılı olabileceğini unutmayın. Gelecek olan misafirlerin bir çok şeyi inceleyeceğini bilmeliyiz. Bizim için önemli olmayacak konuşmalar davranışlar şakalaşmalar belki de misafirimizin hoşuna gitmeyecektir bu yüzden dikkatli olmalıyız.
Unutmayın toplantılar şirketimizin vitrinidir. Bu yüzden toplantılarda temiz ve şık olmak çok önemlidir.
Toplantı süresince pozitif, çözümcü ve yardımcı olmalıyız. Tüm dialoglarımız nazik ve kibar olmalı. Güler yüz her zaman bizim en önemli imajımız olmalı.
Misafirinizle yapacağınız konuşmalar asla başkalarını etkilememeli bu yüzden yüksek sesli konuşmamaya dikkat etmeliyiz. Unutmayalım onları hayatlarındaki tüm problemleri çözebilecekleri bir şirketi incelemeye çağırdık.
Ekibimiz hatta diğer arkadaşlarımızın da misafirleri ile tanıştırmalı ve onları misafirleri yanında onure etmeliyiz. Takdir edersiniz ki bu bir takım çalışması.
Oraya gelen misafirlerin beraber çalışacakları en azından her hafta sonu buluşacakları kişileri tanıması önemli. Onların mutluluğu ve orada yapılan takım çalışması ve uyumdan etkilenmesi önemli.

4. 1. 2) Toplantılarda Dikkat Edilecek Konular:
*Salona yerleşirken, önden arkaya doğru oturulması konusunda yardımcı olun.
*Misafirinizin not tutulabilmesi için gerekli malzemelerin tam olduğundan emin olun, eksikleri varsa tamamlayın.
*Geç kaldı iseniz lütfen salona girerken cep telefonunuzu ve misafirinizin cep telefonunu kapatın ve lütfen arkalara oturun.
*Misafirlerinizin sorularını not alması gerektiğini hatırlatın.
*Toplantı süresince mutlaka misafirinizin yanında oturun.
*Toplantıyı sizin de çok dikkatli izleyin ve siz de not tutun.
*Konuşmacıyı alkış ve mimiklerle destekleyerek yardımcı olun.
*Aralarda misafirinize mutlaka temiz hava aldırın ve o bölümle ilgili sorularını cevaplayın. Asla sonraki derslerle ilgili soruları cevaplamayın. Misafirinize kibarca 'Bu sorunuzun cevabı birazdan geliyor' deyin.
* Mümkünse misafirinizi kendi mesleğinden bir ekip arkadaşınızla tanıştırın.
* Bir sonraki konuşmacıyı promote edin
* Sunumlar başlarken toplanmak ve yerleşmek için yardımcı olun.
* Seminer başındaki pre-meetinglere ve sonundaki past meetinglere katılımcı olun.

4. 2)Toplantılarda Konuşmacılık Sanatı:
Başarılı bir toplantı yapabilmek için toplantı öncesi hazırlık tabiî ki çok büyük önem taşır. Öncelikle yapacağınız toplantının önceki gecesi çok iyi uyumuş olmak ve sabahında da mental olarak hazırlanmak çok önemlidir. Mutlaka güzel bir banyo yapıp iyi bir kahvaltı sonrası şık bir kıyafetle salona gelmek gerekir.
Bütün bir hafta reklam yaparak arkadaşlarını davet eden kişiler sizin iyi bir performans sergilemenizi bekleyecektir. Ayrıca siz sahnede bir nevi Şirketi temsil edeceğiniz için çok dikkatli olmanız gerekir.
Daha önceden şirket tarafından hazırlanmış sunumunuzun slaytlarını kontrol edin. Kafanızı boşaltın ve toplantıya konsantre olun Toplantı kurallarını açıklayın platformu dağıtacak hamlelerden uzak durun.
İzleyicilere yanlış yorum yapabilecekleri şeyleri söylemeyin.
Mümkünse izleyicilerle diyaloga girmeyin girecekseniz de kişiyi mutlaka siz seçin.
Gelebilecek sorulara hazırlıklı olun ama soruların cevaplarını bilseniz bile cevaplamak yerine bu cevapları arada alabileceklerini nazikçe söyleyin.
Sahneyi enlemesine ve derinlemesine iyi kullanın. Sahnede asla tek bir noktadan sunum yapmayın ama asla da fazla gezinmeyin.
Ses kondisyonunuza dikkat edin, büyük toplantılarda mutlaka mikrofon kullanın. Sesinizin tonunu mutlaka alçaltıp yükseltin (aynı tonla başlayıp; bitirmeyin)
Anlatımınızı zenginleştirmek için vücut dilinizi kullanın
Anlaşılması kolay cümleler kullanın, sade bir sunum yapın. Cümleleriniz mümkün olduğunca kısa olsun.
İmla kurallarına göre konuşun virgüllerde kısa noktalarda uzun nefes almayı unutmayın. Bağlaçları yerinde kullanın.
Açıklayamayacağınız hiçbir konuda iddiada bulunmayın.
Konuşmanız sırasında hatta slayttan bir şey gösterirken bile asla misafirlerinize arkanızı dönmeyin.
Salonda oluşabilecek olumsuzluklara takılmayın.
Yapmacık tavırlara girmeyin mutlaka gülümseyin ve pozitif olun
Zamanı çok iyi ayarlayın mümkünse görebileceğiniz bir yerde saat olsun
Toplantı sonrası geldikleri için teşekkür edin.

4)BİREBİR (1-1) İŞ GÖRÜŞMESİ
4. 1)Neden NETWORK MARKETİNG ?
Tüm dünyada işten çıkarmalar, iş güvencesinin kaybı, işlerin işleyişinde insan faktörünün öneminin azalması ve buna bağlı olarak çalışana verilen değerdeki azalma, yoğun ve rutin olan bunaltıcı çalışma saatleri, standart gelirlerle uzun yıllar değer yaratamadan çalışmak ve terfi mekanizmasında sıkışıp kalmak gibi sebeplerden ötürü kişiler ikinci bir iş arayışına girdiler.

Dünya çapında milyonlarca insan evden yürütülen işlere başlıyor. Yüzyılın ortalarından sonra tanıtılan iş kavramlarından belki de en önemlisi network marketing yani çok katlı pazarlama yada multilevel marketing. Büyük sermayeler gerekmeden kurulabilen, kişilere çalıştıkları kadar kariyer yapma fırsatı ve gelir elde etme şansı veren, insandan insana gelişen sıcacık yeni bir iş, hızlı bir pazarlama devrimi Network Marketing. İletişim çağı diye adlandırdığımız ama insanlar arasındaki iletişimin her geçen gün azaldığı günümüzde tavsiye mekanizmasına bağlı olarak insan ilişkileri ile yürüyen bir iş kavramı, merhaba dediğiniz herkese tavsiye edebileceğiniz bir iş Network Marketing.

NETWORK MARKETİNG sistemi ise Network Marketing’deki negative noktaların atılması ile ortaya çıkmış özel bir sistemidir.

4. 2)Görüşme Sırasındaki Ruh Haliniz Nasıl Olmalı?
Bu yönüyle baktığınızda işinizi merak eden herkesle ciddi bir iş görüşmesi yapmanız gerekecektir. Unutmayın görüştüğünüz kişilerden bazılarının hayattaki hedefleri çok büyük olacaktır. Bu kişiler içlerindeki kudreti kullanmak için bu işi fırsat bilecekler ve hayatlarının akışını değiştirmek için sizin dahi tahmin edemeyeceğiniz bir başarı gösterebileceklerdir. Bu kişilerin sizin onlara sunduğunuz bu fırsatı ciddiye almaları sizin 1-1 iş görüşmesini ne kadar ciddiye aldığınızla bağlantılı olacaktır. İyi bir görüşmede doğru anlatılmış bir iş fırsatı sadece sizin değil karşınızdaki insanın da hayatını değiştirmek için bir fırsat olacaktır. Yani işinizi doğru ve eksiksiz anlatma konusunda hem kendinize hem de karşınızdaki kişiye sorumlusunuzdur. Bu yüzden iyi bir görüşmeci olmak için gayret sarfetmelisiniz. Bu bölümde sizlerle iyi bir görüşme yapmanın tekniklerini ve gereklerini paylaşacağız.

İyi bir iş görüşmesinde her şeyden önce sizin ruh haliniz önemlidir. Keyifli ve enerjik olup bunu karşı tarafa hissettirmelisiniz. Hayatındaki sorunları çözmeye karar vermiş ve bunun yolunu bulmuş bir insan olarak enerjinizi karşı taraf hissetmeli ve merak etmeli. Enerjinizle merak uyandırabilirseniz görüşmede öğrenmeye daha açık olacaklardır. Yalnız bunu yapmaya çalışırken gereksiz heyecan yapıp karşı tarafta 'acaba benden bir çıkarı mı var?' duygusu uyandırmamaya ve soğukkanlılığınızı kaybetmemeye dikkat etmelisiniz.
Sakin ol, heyecanlı gözükme ama enerjini hissettir, istekli durma, ciddiyetini kaybetme ama hiçbir zaman itici ve sıkıcı olma, ben tavsiye ediyorum sen bilirsin havasında konuş ama asla samimiyeti kaybetme kararlılığını hep göster.

Yani kısacası DUYGULARININ EFENDİSİ ol! Tüm bunlar nasıl olacak diyorsanız, cevabı pratik yapmaktır. Her görüşmeden sonra kendinizi gözden geçirip daha iyi nasıl olabilirim diye sormalısınız.

4. 3) Nasıl Bir Ortamda Görüşülmeli?
1-1 iş Görüşmelerinin muhakkak sakin bir ortamda yapılması gerekiyor. İnsanların girip çıktığı ortamlarda sağlıklı bir iş görüşmesi yapamazsınız. Görüşme yapacağınız kişiye daha önce fazla detaya girmeden meraklandıracak şekilde kısa spotlarla işinizin reklamını yapıp doğru anda bilgi vermeyi kesmelisiniz.

4. 4) Yapılan Başlıca Hatalar:
** 'Gel sana bir iş anlatacağım, geldiğinde konuyu söylerim' yada' ben geldim bakın size bir iş anlatacağım' yada 'hazır gelmişken size bir iş anlatayım' gibi bir giriş yaparken kendinizi bulursanız görüşmenin başarısından şüphe edebilirsiniz. Bu konuda sıkça yapılan bir başka hata da 1-1 görüşmeleri yerine toplu yapılan görüşmelerdir.

** Sabırsız bazı kişiler NETWORK MARKETİNG ile tanışınca bunu kısa yoldan hızlı gelir elde etme yolu zanneder ve başlarlar planlar yapmaya 'bir gün liseden 10 kişiyi eve toplayayım, bir gün iş yerinden 20 kişiyi, hatta mahalleden
herkese bir seferde anlatayım'. NETWORK MARKETİNG ’de her normal işte olduğu gibi kısa yol yoktur, zaman ve emek harcamak gerekir. İnsanlarla 1-1 ilgilenip sorularını cevaplamak, duygularını paylaşmak, onları anlamak ve isteklerini keşfetmek gerekir. Yani herkesle bire bir, karşınızdaki çiftse en fazla karı koca görüşmeniz doğru olur. Kalabalık psikolojisini de unutmamak gerekir. Her zaman negatif pozitifi yanına çeker. Önyargı bulaşıcıdır ve maalesef ki grubun anlama kapasitesi içlerindeki en vizyonsuz kişinin ki kadar olacaktır. Üstelik NETWORK MARKETİNG bir çok insana yenidir ve insanlar genelde geçmişte yaşadıklarının onlara öğrettikleri kalıplar içinde kalarak olayları değerlendirir ve öğrenmelerini istemeden yavaşlatırlar.

** Çocuklar ise geçmişleri olmadığı için kalıpları yada önyargıları olmadan çabucak öğrenirler. Bu yüzden etrafınızda 'hım süt mü? az içersem kemiklerim gelişmez çok içersem gaz yapar, ya içerken halıya dökülürse kokusu geçmez, kaymağı boğazıma takılırsa ne olur?, bunu içmeyeyim belki ileride çileklisi gelir. . . ' diyen bir çocuk göremezsiniz. Çocuk süt istiyorsa içer. Yetişkinler önyargılı olacaktır. Bu yüzden görüşmenizi profesyonelce hazırlamanız gerekecektir. İşte size birkaç ipucu.

** Görüşmenin sizin tespit ettiğiniz bir ortamda ve saatte yapılması ansızın gelen misafirler, çalan telefonlar, açık bir televizyon, lafa karışan akrabalar, ağlayan çocuklar, kapıyı çalan kapıcı, hiç durmadan yapılan çay servisi gibi kötü sürprizlerin engellenmesi açısından önemlidir. Görüşmenin başında hatta daha davet aşamasında iş anlatacağınız kişiyi bu tip konularda uyarmalısınız.

Tüm bunları karşı taraftan çekinmeden isteyebilirsiniz. Sakın çekinmeyin çünkü o kişiye zaman ayırıyor ve belki de ona hayatını değiştirme fırsatını sunuyorsunuz. Psikolojinizi buna göre ayarlamak görüşmedeki başarının yarısıdır. Ondan dikkat etmesini istediğiniz her şey görüşmeyi daha fazla ciddiye almasını sağlayacak ve kendisine çeki düzen verip bu kadar ciddi olan işi merakla dinleyecektir. Ona kurallar koyun!

4. 5) Sunum Dosyasını Kullanmak:
Bazı kişiler bir fikri diğer bir kişiye aktarırken zorlanabilir. Bu çok doğaldır.

UNUTMAYIN: Sizin ne anlattığınızın bir önemi yoktur, karşınızdaki kişinin ne anladığı önemlidir!

Bu yüzden size önerimiz KOPYA ÇEKİN!, yönlendirici bir kılavuz olan SUNUM DOSYASINI kullanın.

4. 6) Görüşme Senaryosu:
Görüşmenizi süreleri tasarlanmış 8 bölüm halinde planlamanız doğru olacaktır. Görüşmenin toplam süresinin 45 ile 60 dakika arasında kalması faydalı olacaktır. İnsanlar bilmedikleri bir işe sizi ne kadar tanırlarsa tanısınlar fazla zaman ayırmak istemezler. Ayrıca insanın bir görüşme için ölçülmüş konsantrasyon süresi 45 dakika civarındadır.
1- Giriş
2- Isınma . . . (5-10 dakika)
3- Problem(sıcak düğmeyi bul). . . (10-15 dakika)
4- NETWORK MARKETİNG Nedir?
5- NETWORK MARKETİNG Pazarlama Planı Sizlere Neler Kazandırır?
6- Siz neden NETWORK MARKETİNG ile çalışıyorsunuz?

4. 6. 1) Giriş:
Bir görüşme nasıl başlarsa öyle devam eder. İlk selamlaşma ve el sıkışmanın samimi olması önemlidir. Bir insanın elini sıkmanın bile incelikleri vardır.
Güleryüzlü olmak, temiz ve şık giyinmiş olmak önemlidir. Erkeklerin kravatlı ve koyu renk takım elbiseli olması, hanımların ise iş adabına uygun giyinmesi ciddiyet açısından önemlidir. Görüşeceğiniz kişi çok yakın bir arkadaşınız bile olsa bu şekilde giyinerek onu şaşırtmanız çok işe yarayabilir. Kot pantolon, şort, tişört, dekolte kıyafetler ve açık ayakkabılardan kaçınınız.

4. 6. 2) Isınma:
Bir çok kişi heyecandan dolayı bu bölümü göz ardı eder, hemen işden bahsetmeye başlar ama aslında bu bölüm başarılı bir görüşmenin gizli şifresidir.
Bu bölümde amaç hayatlarla ilgili ortak noktalar yakalamaktır. Örneğin çocuklar, memleket, yapılan meslekler, okunulan okullar, ülke sorunları, ekonomik durum harika ortak konulardır. Bu bölümde anlatmak istediğiniz işten hiç bahsetmeden din spor, siyaset gibi hassas konulara girmeden hayatdan ailelerden geçmişten sohbet etmek iki tarafıda rahatlatır.

YASAK KONULAR: *DİN *FUTBOL *SİYASET
İş anlatacağınız kişiyle yakaladığınız ortak noktalar onun kendisini size benzer görmesini sağlar. Unutmayın sizi severlerse sizi dinlerler! Bu bölümde sizden çok onun konuşması gerekir.
Size hayatından ve sıkıntılarından bahsetmesini sağlayın. Sözünü kesmeden dinleyin, açık uçlu yani cevabı evet yada hayır olmayan, neden yada nasıl ile başlayan sorular sorun ve anlatmasını sağlayın. Bu bölümün sonunda görüştüğünüz kişi sizinle yakaladığı paralellikler sayesinde benzer sıkıntılar yaşadığını, benzer kısır döngüler içinde döndüğünü hissedecek ve size yakınlaşacaktır. Bu bölüm bazen çok kısada sürebilir.
Isınmada, bir pozitif enerji yoksa görüşmenin diğer bölümlerine geçmeyip ısınmaya devam etmeniz hatta belkide iş görüşmesi yapmadan sohbet edip görüşmeyi ertelemeniz doğru olur.
Herkesin doğru zamanı vardır ve insanların hayatlarındaki öncelikler koşullara bağlı olarak hep değişir. NETWORK MARKETİNG de çok büyük fırsatlar olduğunu unutmayın yani yeterince zamanınız var. Belki o kişiyle daha sonra yapacağınız bir görüşme daha verimli geçecektir.

DİKKAT! Bu noktada Sunum Dosyanızı çıkartın.

4. 6. 3) Problem: (Sıcak Düğmeyi Bul). . .
Bu aşamada kişinin öncelikli motivasyon etkenini bulursunuz.
Ek Gelir 
Maddi Özgürlük 
Kendi İşine Sahip Olmak 
Daha Fazla Boş Zaman 
Bireysel Gelişim 
Başkalarına Yardım Etmek 
Yeni İnsanlarla Tanışmak 
Güzel bir Emeklilik 
Miras Bırakmak 
Daha Lüx bir Yaşam 

Bazı insanlar siz heyecanla anlattıkça heyecanlanıp hemen işe başlamak isterler. Siz çok heyecanlısınızdır ve onlarda heyecanlanırlar. O gece siz harika bir ekip arkadaşı kazandığınızı düşünüp, onunla yapacaklarınızı planlarken bu kişi evine gidip bilgisi olmayan kişilerden 'hadi canım olur mu öyle şey' diye bir yorumla karşılaştığında heyecanı geçer ve bir türlü işe başlayamaz. Çünkü sizinle görüşürken kendi sebebini keşfedememiştir. Bir insan neden yeni bir iş yapması gerektiğini kendi kendine söylemiyorsa, hayatının kalitesiyle yüzleşmiyorsa, sıkıntılarını görmezden gelip isteklerini haykıramıyorsa o kişi normal olarak yeni bir iş yapma isteği duymayacaktır. Sizin onun hayatındaki problemlere işaret etmeniz, ona onun sorunlarından bahsetmeniz hiçbir işe yaramayacağı gibi çok sevimsiz gözükmenize sebep olup, ortamı soğutacaktır.

Öncelikli Motivasyon Etkenlerini önünüze koyun ve ONA SORUN !

* Bunlardan hangisi sizin için en önemli motivasyon etkenidir. (Lütfen 1 adet seçiniz)
* Neden 'Bu' nu seçtiniz?
* Peki 'Bu'sizin için neden bu kadar önemli, biraz daha açar mısınız?
* 'Bu' nu elde edemezseniz sonuçları ne olabilir?
*'Bu' nu elde edememek sizi endişelendiriyor mu?

'Bu' yazan her yere karşınızdaki kişinin seçtiği seçeneği koyun. Örneğin maddi özgürlüğü seçti, Neden 'Maddi özgürlüğü' seçtiniz?
Uygulayacağınız soru teknikleri ve doğru yerde susabilme başarısıyla insanlara yıllardır söylemek isteyip de söyleyemediklerini, yıllardır belki de kendilerine bile itiraf edemediklerini söyletebilirsiniz. İnsanlar bu aşamada çok hassas olup duygusallaşabilirler. Sizin ruh halinizi değiştirmeden onu tastikleyerek dinlemeniz gerekir. Acıma yada duygusallaşma sizin gereksiz konuşmanıza ve sonuçtan uzaklaşmanıza sebep olur. Bu teknikleri tanıdık birisinde uygulamak başlangıçta size zor gelse de uygulamaktan vazgeçmemeniz doğru olandır. Çok iyi tanıdığınızı zannettiğiniz kişinin içdünyasının aslında çok farklı olduğunu keşfedip şaşırabilirsiniz. Bu tekniği az tanıdıklarınızda uygulamaya başlayıp belli bir pratikten sonra daha yakından tanıdıklarınızda uygulamanız daha doğru olacaktır.

4. 5. 4) NETWORK MARKETİNG Nedir, Kimdir, Sistem nasıl işler?
Herkesin hayatta ulaşamadığı hedefleri, çözemediği problemleri vardır. Bazısı pes eder, bazısı ömrünün sonuna kadar bir yol arar. Doğru yolu ve desteği gördüğünde ise dikkatle inceler. Bu bölümde şimdi söz sırası sizdedir. Söze 'Benim de NETWORK MARKETİNG ile tanışana kadar kafamda yıllardır aşamadığım bazı problemlerim vardı. ' diyerek başlayabilir ve NETWORK MARKETİNG ı ilk incelediğinizde neleri hayretle öğrendiğinizden bahsedebilirsiniz. Bunlar kafanızda önceden tasarladığınız kısa cümlelerden oluşan spot reklamlar olacaktır. Ayrıca bu tasarladığınız reklam spotlarını 1-1 görüşme dışında da insanlarla karşılaştığınız her ortamda dikkat çekmek için kullanabilirsiniz.

Bu noktadan itibaren lütfen SUNUM DOSYANIZDAN göstererek ve anlatarak gidiniz.

4. 5. 5) NETWORK MARKETİNG Pazarlama Planı sizlere neler sunar ?
NETWORK MARKETİNG pazarlama planı son derece sade ve kazançlı bir şekilde dizayn edilmiştir. Sizde pazarlama planını anlatırken olabildiğince sade ve anlaşılır olmaya dikkat edin.
Sunum Dosyanızdan sayfa sayfa gidin ve extra detaylara girmeyin. Adayınıza nasıl ve ne kadar para kazanabileceğini gösterin.

4. 5. 6) Siz Neden NETWORK MARKETİNG ile Çalışıyorsunuz ?
Önemli bir bölümdür çünkü siz sebeplerinizi saydıkça, karşınızdaki insan kendine 'peki ben neden NETWORK MARKETİNG ile çalışmalıyım?' diye sormaya başlar.

4. 5. 6. 1) Siz Kimsiniz?
Bu bölümde kendinizden kısacık basetmenizde fayda var.
*Geçmişte yaptığınız işlerden,
*Eğitiminizden,
*Hayatdaki hayallerinizden, hedeflerinizden ve önceliklerinizden,
*NETWORK MARKETİNG ile nasıl tanıştığınızdan,
*NETWORK MARKETİNG ile neler yaptığınızdan
Bahsetmeniz karşınızdaki kişinin sizi daha iyi tanımasına sebep olur ve güvenmesini sağlar. Bu sizin hikayenizdir ve unutmayın görüştüğünüz kişinin akşam eve gittiğinde aklında kalıcı olan şey sizin hikayeniz olacaktır. O yüzden bir 1-1 görüşme yapmadan önce kendi hikayenizi çok iyi çalışmalısınız. Kolay gibi gözüksede insanının kendisini anlatması zordur ve incelikleri vardır. Bu hikayeyi dinledikten sonra karşınızdaki insan sizden ne kadar farklı olursa olsun sizinle kendini özleştirip evet aslında benimde hayatımda yaşadığım ve yıllardır çözemediğim sorunlarım var diyebilmeli.

4. 5. 6. 2) NETWORK MARKETİNG ile Çalışanların Başına Neler Geliyor?
Bu bölümde NETWORK MARKETİNG ile sizden önce çalışmaya başlamış ve hayatında değişikler yapabilmiş başarılı insanlardan örnekler vermek, bu insanların NETWORK MARKETİNG dan önceki işlerinden ve NETWORK MARKETİNG de ne kadar sürede neleri başarabildiklerinden bahsetmek, karşınızdaki insana bu işi her kesimden, her yaştan, sosyal statüden, gelir grubundan ve meslekten insanın yapabildiğini gösterir ve kendi kendine 'bu insanlar başarabiliyorsa ben neden başarmayayım?' diye sormaya başlar.

5) KARİYER YAPMA STRATEJİLERİ:
Network Dünyasına Hoşgeldiniz! - İŞİNİZ NASIL BÜYÜYECEK?
Kariyer yapmak acaba anlatıldığı kadar kusursuz olabilir mi?
Bunun olabileceğini anlatabilmek için bir takım bilgileri edinmemiz gerekir.
Öncelikle ‘‘NETWORK MARKETİNG’de küçücük hamleler neler doğurur ?’’ bunu çok ama çok iyi bilmemiz gerekir. Çünkü Bizim işimizde KISAYOL yoktur. Herkes küçük hamlelerle işini başlatır ve büyütür.
NETWORK MARKETİNG ’de zirveye tırmanmak istiyorsanız başlangıçta size küçücük gelen hamleleri her ay yapmanız gerekir. Bu yüzden sizi işe katan sponsorunuzla her ay yapacağınız küçük hamlenin büyüklüğünü belirleyin ve bunu her ay yapın. Bunu yaparsanız siz de zirveye tırmanacak ve hayal ettiğiniz seviyelere ulaşacaksınız. Buna inanmalısınız. Sonra da inandırmalısınız, işte işin sanatı başkalarını da inandırabilecek kadar bunu iyi özümseyebilmekte.

NETWORK MARKETİNG’DE KÜÇÜK HAMLELER BÜYÜK SONUÇLAR DOĞURUR.

Şimdi her ay düzenli istikrarlı çalışmanın nelere yol açacağına bir göz atalım. Bunun için şekilleri kullanalım.

HEDEF: 5 KİŞİ Yİ İŞE GİRDİRİP 5 ER KİŞİYİ İŞE GİRDİRMELERİNE VE MÜDÜR OLMALARINA YARDIM ETMEK.
1. Ay: Düşünelim ki her ay ekibinize 5 yeni ekip arkadaşı kaydedeceksiniz ve bunu ekibinizin kopyalamasını sağlayacaksınız. Bu küçük gibi görünen hamle bakın istikrarla takip edildğinde nelere yol açacak.
2. Ay: Göreviniz: İlk ayda yaptığınızı tekrar edin. Bunun yanında artık bir ekibiniz var onlara da yaptığınızı kopyalatın. İşte işin sırrı bunu kopyalatmada. Bunu başardığınız anda bakın NELER OLUYOR!
3. Ay Göreviniz ekipte direktörler çıkarmak
İlk 2 ay boyunca konsantre olduğunuz hedef aslında son derece basitti: 5kişiyi NETWORK MARKETİNG'la tanıştırmaktı. Bunu 3. ayınızda da yaparsanız sonuç son derece ilginç olabilir. Gelin 3 ay boyunca, ayda 5 kişiyi ekibinize katıp, onlara bunu kopyalatırsanız neler olabilir.
Umarız ki NETWORK MARKETİNG ın sayıların katlamalı artış mantığını size anlatabildik. Sizin bu büyümenizin önünde sizden başka durabilecek bir kuvvet yoktur. Çünkü siz NETWORK MARKETİNG ile çalışıyorsunuz. Çok iyi bir firma, çok iyi ve uygun fiyatlı ürünlere sahipsiniz ve çok kazançlı bir pazarlama planınız var. Her şeyden önemlisi dünyanın en iyi en profesyonel ekibiyle çalışacaksınız. Siz kazananlarla berabersiniz.

Organizasyon Kurmak Bir Uçağın Havalanması Gibidir. Organizasyon kurmaya karar verdiyseniz, bilinki karşılacağınız zorluklar ne olursa olsun yarı yolda bırakmamalısınız, Çünkü bu size çok zaman kaybına neden olur.

Bu sistem bu kadar düzgün işler mi?
• Felsefeniz doğru olursa,
• Kopyalamanız doğru olursa,
• Ekibinizden istediklerinizi siz yaparsanız,
• Her ay aktifliğinizi yaparsanız,
• Ekibiniz iyi eğitilmişse,
• Bu gün öğrendiklerinizi onların da öğrenmesini sağlarsanız,
• Bu sistem kusursuz işler.
• Herşeyden önce ekibinizin sizi kopyalayacağını bilin.
• Ekibinizle aranızda organik bir bağ kurun ve kariyer yapabilmeleri için aktifliklerini yapmaları gerektiğini onlara öğretin.
• Kariyer Yapmak isteyin ve YAPIN.
• Para kazanmayı hedefleyin ve hedefletin. Onlar da Kariyer yapıp, para kazansınlar.

***
DOĞRU ZAMANDA DOĞRU YERDESİNİZ.
"Doğru zamanda doğru yerde olun ve bu konuda bir şeyler yapın."
Ray Kroc - McDonalds'ın Kurucusu

 *** 
NETWORK MARKETİNG SİSTEM'de bizimle çalışan kazanıyor!!! 


Hemen Üye Olun, Ücretsiz Üyelik İmkanı Bulunmaktadır: 


LİLANAR DANIŞMANI OLMAK İÇİN LÜTFEN TIKLAYINIZ.

27 Ocak 2013 Pazar

Mutluluk...

MUTLULUK, İNSANLIĞIN ortak gayesidir. Herkes mutlu olmak için uğraşır, kendisine ve sevdiklerine daha mutlu bir hayat sağlama düşüncesiyle çabalar durur.

Günümüz modern hayatının karmaşası içinde insanın dünya ile bağlantıları çoğalmış, zihni dağılmış, yükü ve yalnızlığı artmıştır. Bu bakımdan geçmişin daha sade hayatına nispeten bugün mutluluğu bulmak ve bulduktan sonra onu devam ettirmek oldukça zor hâle gelmiştir.

İnsanlar birçok şeyin sahtesini piyasaya sürerek toplumu aldattıkları gibi, birçok sahte mutluluk yolu icat ederek gerçek mutluluğu hepten belirsiz hâle getirmişlerdir. Gerçek mutluluğu bulamamanın boşluğunu ve ıstırabını unutturmak için ortaya çıkarılan sahte mutluluklar, kısa vadede insanı oyalayıp eğlendirse ve kamuflaj görevi yapsa da uzun vadede daha büyük problemler doğurmuş, sıkıntı ve ıstırabı çoğaltmıştır.

O hâlde herkesin, her zaman ve her yerde arayıp arzu ettiği hakiki mutluluk nedir ve ona nasıl ulaşılır? Onu elde etmenin engelleri ve ona kavuşmanın şartları nelerdir? İnanç esaslarının, ahiretin ebedi mutluluğunu sağlamanın yanında, dünya mutluluğunu da temindeki fonksiyonu ne kadardır?

Bu bloğun amacı kısmen de olsa, bu ve benzeri sorulara cevap vermek olacaktır.

Sermayesiz İş Kurma Fırsatı


SERMAYESİZ İŞ KURMA FIRSATINI KAÇIRMAYIN

Bu sitede sizlere dilerseniz ek gelir, dilerseniz kalıcı bir gelir kazanabileceğinizden bahsedeceğiz.
Ev hanımlarına, emeklilere, öğrencilere, memur, işçi, tüm çalışanlara ve para kazanmak isteyen herkese boş vakitlerinde kazanç sağlayabilecekleri risksiz ve sermayesiz bir iş fırsatından haber vereceğiz.
İstediğiniz; Ek Gelir, Maddi Özgürlük, Kendi İşine Sahip Olmak, Daha Fazla Boş Zaman, Bireysel Gelişim, Başkalarına Yardım Etmek, Yeni İnsanlarla Tanışmak, Güzel Bir Emeklilik, Miras Bırakmak, Daha Lüx Bir Yaşam Olabilir... Dilerseniz, İsteklerinize Kavuşabilirsiniz...

GELECEĞİN "GİRİŞİMCİ-YÖNETİCİ" ADAYLARINI ARIYORUZ... 
İSTEMEDİĞİNİZ ÜCRETLERDE ÇALIŞMAK ZORUNDA DEĞİLSİNİZ...

Referans linkiniz: http://www.stretch.com.tr/ref.aspx?rcn=D3047 

ÜYELİK ÜCRETSİZDİR …



***
LİLANAR Pazarlama Sistemi:
LİLANAR Pazarlama Sistemi; LİLANAR sistemi altında satışa sunulan ürünlerin sisteme üye olmuş Takım Liderleri ve Danışmanlar aracılığıyla tüketicilere tanıtım, pazarlama ve satışının yapıldığı sistemdir.

LİLANAR Pazarlama Sisteminin, Pazarlama Danışmanlarımıza Sunduğu Avantajlar:
  • Performansınıza göre artan %3 ile %24 arası değişen cazip prim oranları
  • %25 ile %35 arası değişen satış karı
  • Performansa bağlı kolay ulaşılabilen Liderlik Primleri
  • Her Ay Sipariş Vermek Zorunluluğu Yok
  • Yüksek Kaliteli ve Yenilikçi Geniş Ürün Yelpazesi
  • Hızlı Teslimat
  • Rekabetçi Fiyatlar
  • Sürekli Yenilenen Hediye Kampanyaları
  • %100 Üye Memnuniyeti
  • Üyelerimize verilen Destekler
LİLANAR Pazarlama Danışmanı:
LİLANAR Pazarlama Danışmanı, sisteme üye olmak kaydı ile sistem içerisinde bulunan ürünleri indirimli olarak satın alma hakkına sahip olan, tüketicilere tanıtım, pazarlama ve satışını sağlayan ve bu çalışması karşılığında prim kazanan kişidir.
LİLANAR Pazarlama Takım Lideri:
LİLANAR Pazarlama Takım Lideri, kendi altlarında LİLANAR Pazarlama Danışmanlarını görevlendiren kişilerdir. üyeler,  bireysel veya tüzel kişi olabilir.
Aşağıdaki adımların eksiksiz olarak tamamlanması sonrasında kişilerin LİLANAR Pazarlama Danışmanlığı firmamız tarafından aktif hale getirilir. Danışmanların sistem üzerinden işlem yapabilmek ve prim hak edebilmek için aktif olması gerekmektedir.
Adım 1: LİLANAR Pazarlama Danışmanı Başvuru Formu’nun doldurulması:
Web sitemiz www.stretch.com.tr’de bulunan “Online Form”un eksiksiz olarak doldurulması ile anında başvuru yapılabilmektedir.
Adım 2: Pazarlama Başlangıç Kitinin satın alınması:
LİLANAR Pazarlama Danışmanlarımızın, ürünlerimizin tanıtım ve pazarlama çalışmalarını daha etkin ve verimli olarak yerine getirebilmeleri için Pazarlama Başlangıç Kiti satın alması gerekmektedir.
Pazarlama Başlangıç Kiti üyemize ödeme beklemeksizin gönderilmektedir ancak her üyenin ilk siparişine 10 TL Katalog ücreti otomatik olarak eklenir ve eş zamanlı olarak kendisini sisteme kazandıran üyemizin de hesabına 10 TL hediye çeki olarak aktarılır.  

LİLANAR Pazarlama Danışmanı Aktiflik Şartı:
LİLANAR Pazarlama Danışmanı’nın, aktiflik statüsünü devam ettirebilmesi için (6) ay içinde en az (3) satın alma işlemi gerçekleştirmesi gerekmektedir.
Bu şartı yerine getiremeyen LİLANAR Pazarlama Danışmanı’nın aktif danışmanlık statüsü dondurulacaktır.

LİLANAR Pazarlama Takım Lideri Olmanın Şartları:
LİLANAR Pazarlama Danışmanlığı firmamız tarafından “aktif” hale getirilen kişiler, bu aşamadan itibaren altlarına yeni ve sınırsız sayıda LİLANAR Pazarlama Danışmanları bağlayarak takım oluşturmaya da hak kazanacaktır.
Bu şekilde takım oluşturan kişiler LİLANAR Pazarlama Takım Lideri olarak tanımlanacaktır.

LİLANAR Pazarlama Takım Lideri Aktiflik Şartı:
LİLANAR Pazarlama Takım Liderinin, kişisel aktiflik statüsünü devam ettirebilmesi için aşağıdaki şartlardan bir tanesini yerine getirmesi gerekmektedir:

1. LİLANAR Pazarlama Danışmanı Aktiflik Şartı maddesinde belirtildiği üzere müşterilerine yaptığı tanıtım ve pazarlama çalışmaları sonucunda (6)ay içinde en az (3) satın alma gerçekleştirmesi,
VEYA
2. Takım Lideri olarak altına (6) ay içinde en az (3) yeni aktif statü’de çalışan LİLANAR Pazarlama Danışmanını alt üye olarak kayıt edilmesi gerekmektedir.
Bu şartı ilk (6) ayda yerine getiremeyen LİLANAR Pazarlama Takım Lideri’nin aktiflik statüsü ve primleri dondurulacaktır. Bu durum ikinci(6) ayda da devam ettiği takdirde, LİLANAR Pazarlama Takım Lideri’nin tüm primleri en iyi sonuçlar elde eden takımlara dağıtılacaktır.

LİLANAR Pazarlama Danışmanları’nın Prim Hesapları:
Gerçekleşen cirolarına göre, kademeli bir şekilde %3-%24 arasında artan yüzdeler oranında prim hak ederler.
Cirolar, KDV hariç, Danışman Alış Fiyatı üzerinden hesaplanır.

GERÇEKLEŞEN CİRO (TL)
PRİM %
SEVİYE
0,00 TL - 499,99 TL
3.00%
BEYAZ KUŞAK
500,00 TL - 999,99 TL
6.00%
SARI KUŞAK 
1.000,00 TL - 1.999,99 TL
9.00%
TURUNCU KUŞAK
2.000,00 TL - 3.999,99 TL
12.00%
YEŞİL KUŞAK
4.000,00 TL - 6.999,99 TL
15.00%
MAVİ KUŞAK
7.000,00 TL - 9.999,99 TL
18.00%
KAHVERENGİ KUŞAK
10.000,00 TL - 14.999,99 TL
21.00%
SİYAH KUŞAK
15.000,00 TL VE ÜSTÜ
24.00%
MASTER

*15.000 TL SINIRINDAN İTİBAREN MASTER SEVİYESİNİN İLK KADEMESİNE GEÇİLİR VE EKSTRA %1 LİDERLİK
BONUS PRİMİ HAK EDİLİR.

LİLANAR Pazarlama Takım Lideri ve LİLANAR Pazarlama Danışmanlarının Primleri Ödemeleri:

Primler her ay sonu hesaplanarak, yasal kesintiler sonrasında gider makbuzu veya fatura karşılığında takip eden ayın10-15’inci günleri arasında danışmanların başvuru formunda belirttiği banka hesaplarına yatırılır.
GELECEĞİN "GİRİŞİMCİ-YÖNETİCİ" ADAYLARINI ARIYORUZ... 
İSTEMEDİĞİNİZ ÜCRETLERDE ÇALIŞMAK ZORUNDA DEĞİLSİNİZ...

Referans linkiniz: 
http://www.stretch.com.tr/ref.aspx?rcn=D3047
ÜYELİK ÜCRETSİZDİR …
 

Stretch Pazarlama Sistemi